ParkAny perłą miasta Pszowa

Pszów ma szansę stać się kulturalną i rekreacyjną perłą na terenie Górnego Śląska.

Miasto Pszów przejęło tereny po Kopalni Anna. Pomysłem władz miejskich powyższe tereny (w ramach pozyskanych w przyszłości środków) zostaną zagospodarowane i oddane do użytkowania mieszkańcom Pszowa oraz osobom odwiedzającym Pszów w celach rekreacyjnych i kulturalnych. Na terenie byłej Kopalni Anna znajduje się między innymi budynek w stylu modernistycznym zaprojektowany w 1914 roku przez słynnego niemieckiego architekta Hansa Poelziga, który uważany jest za jednego z prekursorów architektury modernizmu na świecie. Powyższy obiekt jest wyjątkowy pod względem architektonicznym, dlatego władze miasta chcą podkreślić jego wyjątkowość planując w przyszłości zaadoptować go między innymi na multimedialne muzeum techniki, przestrzenie do organizacji imprez kulturalnych oraz muzeum historii modernizmu. Wokół budynku Poelziga roztacza się teren, który w przyszłości zostanie zagospodarowany jako teren zielony z licznymi ścieżkami rekreacyjnymi. 

Reasumując byłe tereny po Kopalni Anna mogą stać się wyjątkową perłą chętnie odwiedzą w czasie wolnym przez całe rodziny mieszkańców miasta i przyjezdnych.

Bazując na powyższych informacjach zostałem poproszony o dokonanie analizy marki terenów pokopalnianych oraz stworzenie nazwy i wizerunku graficznego nowej marki. Oczywistym wydawało się, że nazwa powinna nawiązać zarówno do śląskiej historii Kopalni Anna jak i planów związanych z nimi w przyszłości. Dlatego stworzyłem nazwę ParkAny, która łączy w sobie zarówno historię tego miejsca oraz staje się nadzieją na stworzenie wspaniałego terenu. W żargonie byłych pracowników i mieszkańców Pszowa kopalnia funkcjonowała pod nazwą ANA, co podkreśla śląskie korzenie tego miejsca. Dlatego w nazwie ParkAny celowo brakuje drugiej litery „n”.

Po nazwie zająłem się wizerunkiem nowej marki. Stworzyłem logo marki i Key Visual (język graficzny), które będą wspierać markę w komunikacji z jej potencjalnymi odbiorcami. Stworzona przeze mnie stylistyka graficzna nawiązuje do sztuki modernistycznej. W ten sposób chciałem oddać hołd Hansowi Poelzigowi. Aspekt symboliczny oddaje również kolorystyka logo, która nawiązuje do terenów zielonych, ceglanej architektury modernistycznej oraz węgla. Logo składa się z dwóch liter „P” i „A” zapożyczonych z nazwy ParkAny.

Poniżej zamieściłem kilka wizualizacji, które pokazują jak może prezentować się wizerunek marki ParkAny w różnych odsłonach.

Zobacz inne projekty