Analiza marki

Analiza marki jest jak lustro przed którym stajemy codziennie rano i robimy makijaż. Zastanawiamy się wtedy co zrobić, żeby dobrze wyglądać, zanim wyjdziemy na zewnątrz. Tak samo zachowuje się marka. Staje rano przed lustrem, robi makijaż, żeby przypodobać się swoim klientom.

Analiza marki składa się z trzech spotkań:

  • 2 spotkania briefujące po 3 godziny.
  • Podsumowanie analizy marki – spotkanie 2 godzinne na którym przedstawiam wnioski dotyczące analizowanej marki.

W ramach tych wniosków klient otrzymuje charakterystykę swojej marki, na którą między innymi składają się:

  • strategia biznesowa marki,
  • ogólna analiza grupy docelowej,
  • charakter marki,
  • esencja marki,
  • USP (Unique Selling Proposition), czyli główna cecha marki,
  • RTB (Reason to believe), czyli odpowiedź na pytanie „dlaczego klient ma uwierzyć marce?”,
  • osobowość marki w postaci przypisanych archetypów do analizowanej marki.
Projektując osobowość marki wokół archetypu powodujemy, że odbiorcy marki łatwiej rozumieją jej charakter. Archetyp wzmacnia lojalność wobec marki. Pomaga w znalezieniu wyjątkowych cech, dzięki którym marka wyróżnia się i staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Pomaga określić osobowość i wykreować obietnicę marki kierowaną do konsumentów marki. Łatwiej jest opowiadać o marce, jeżeli porównujemy jądo człowieka. Archetyp pomaga stworzyć nastrój komunikacji z grupą docelową zarówno w treści jak i obrazie.

Do każdej marki może zostać przypisany jeden z 12 archetypów. Czasem marka korzysta z kilku archetypów tworząc unikalną dla jej charakteru hybrydę.

Strategia komunikacji marki

Strategia komunikacji marki przypomina randkę z dziewczyną. Chłopakowi zależy na tym, żeby zauroczyć dziewczynę swoją osobą. W związku z tym opracowuje strategię jak to zrobić. Musi jednak pamiętać, że dziewczyna mogła umówić się też z innymi mężczyznami i wciąż pozostawia sobie wybór.

Dokładnie tak samo działa marka. Też umawia się na randkę ze swoimi klientami po to żeby ich zauroczyć. Żeby randka przyniosła konkretne efekty, trzeba się do niej solidnie przygotować. I temu służy dobrze opracowana strategia komunikacji marki.

Strategia ma formę warsztatów, w których uczestniczyć mogą pracownicy lub właściciele marki znający nie tylko swoją markę, firmy konkurencyjne ale również grupę konsumentów marki.

Strategia składa się z czterech spotkań:

  • Trzy spotkania warsztatowe x 3 godziny.
  • Podsumowanie strategii komunikacji marki – spotkanie 2 godzinne, na którym przedstawiam wnioski dotyczące opracowanej strategii komunikacji marki. W ramach wniosków klient otrzymuje interaktywnego pdfa, wewnątrz którego znajdują się:

PORÓWNANIE ANALIZOWANEJ MARKI Z FIRMAMI KONKURENCYJNYMI:

    • 3 mappingi – określenie pozycji marki i firm konkurencyjnej na mapie działań biznesowych,
    • chiński portret (ocena charakterologiczna marek),
    • zabawa w aniołów i diabłów (określenie słabych i mocnych stron),

ANALIZA INSIGHTU KONSUMENTA:

    • 5 x dlaczego,
    • analiza zachowań konsumenckich w postaci pragnień, problemów, przeszkód, potrzeb, przyjemności, bólu, akceptacji, odrzucenia, wątpliwości i obiekcji.
    • SMM (Single Minded Message) – narzędzie do określenia insightu konsumenta


BRIEF KREATYWNY ORAZ PRZYKŁADOWA KREACJA NA BAZIE OKREŚLONEGO INSIGHTU KONSUMENTA.

W sumie kilkadziesiąt stron z przydatną wiedzą na temat insightów potencjalnych klientów marki.

Design, czyli rebranding marki

Kiedy już marka dostaje do rąk mocne narzędzia w postaci analizy marki i strategii komunikacji marki, nabiera dystansu do siebie i może odpowiedzieć na podstawowe pytanie: czy dotychczasowy mój wizerunek pokrywa się z analizą marki i oczekiwaniami moich klientów?

Jeżeli odpowiedź jest przecząca, to oznacza, że należy wykonać rebranding marki, na który zazwyczaj składają się:
  • Key Visual – autorski język graficzny marki.
  • Nowe logo (tylko wówczas, gdy dotychczasowe logo nie pokrywa się z analizą marki).
  • Aranżacja wnętrz, w których marka funkcjonuje.

Doradztwo marketingowe

Pomagam w doborze odpowiednich mediów i narzędzi, dzięki którym marka zadba o promocję i efetywne pozycjonowanie.

  • Internet.
  • Mailing.
  • Telewizja lokalna.
  • Radio lokalne.
  • Druk.